A+ A A-

КУПОВИНА НЕКРЕТНИНЕ У ГРЧКОЈ: Шта за купце из Србије значи најављени порез од 15 одсто?

Оцените овај чланак
(3 гласова)

sutergrckaaaaaaaКуповина некретнине у Грчкој могла би од 2027. године да постане знатно скупља за држављане Србије. Грчки премијер Киријакос Мицотакис најавио је повећање пореза на пренос стамбених некретнина за купце из земаља које нису чланице Европске уније – са садашњих приближно 3 на чак 15 одсто.

 

Као разлог навео је да велика потражња страних купаца у појединим деловима Грчке подиже цене некретнина и отежава грчким грађанима да дођу до сопственог дома. Већи порез требало би да обесхрабри део купаца из трећих земаља и смањи притисак на цене.

 

Шта то конкретно значи у новцу?

 

Ево шта би то конкретно значило:

 

– за некретнину вредну 150.000 евра садашњи порез износи око 4.635 евра, док би по најављеној стопи износио приближно 22.500 евра.

 

Дакле, трошак куповине био би већи за скоро 18.000 евра, наводи Никана.

 

Како ово утиче на постојеће власнике?

 

Ова промена не би се односила на људе који већ поседују некретнину у Грчкој – они неће накнадно плаћати разлику у порезу. Ипак, могла би да их погоди ако једног дана пожеле да је продају.

 

Уколико наши грађани због новог пореза буду мање заинтересовани за куповину, власницима би могло бити теже да пронађу купца или да постигну жељену цену.

 

Када повећање ступа на снагу?

 

Важно је нагласити да је ово за сада само званична најава грчког премијера. Закон још није усвојен и нису познати сви детаљи, изузеци и прелазна правила.

 

Како је објавио портал Никана.гр, до 8. септембра 2026:

 

– постоји званична политичка најава;

– још нема објављеног нацрта закона;

– закон није усвојен у парламенту;

– није објављен у грчком Службеном гласнику;

– нису познати сви изузеци ни прелазна правила.

 

Зато је прерано тврдити да је сигурно да ће сваки држављанин Србије од 1. јануара платити тачно 15 одсто.

 

Остају отворена многа питања на која нико још увек нема сигуран одговор:

 

– Шта ако имате поред српског и ЕУ пасош? Ако поред српског поседујете и пасош неке чланице ЕУ (нпр. хрватски, мађарски, бугарски), по логици ствари овај порез не би требало да се односи на вас, али се чека званична потврда у тексту закона.

 

– Да ли се односи на плацеве и пословне просторе? Премијер Мицотакис је у говору изричито употребио реч κατοικία (катоикиа), што означава стамбени објекат (куће, станове, апартмане). Да ли ће се нови порез проширити и на земљиште и пословне просторе, за сада није познато.

 

– Шта је са резидентима и специфичним ситуацијама? Текст закона тек треба да дефинише како ће се третирати:

 

држављани Србије који имају стални боравак или су порески резиденти у Грчкој;

 

брачни парови у којима је један супружник држављанин ЕУ, а други Србије;

 

куповина некретнине преко компаније регистроване у ЕУ;

 

куповина у сувласништву са држављанином ЕУ.

 

Шта ако некретнину купујете ове јесени или сте већ дали капару?

 

Закон још увек није усвојен и све куповине се тренутно одвијају по постојећем закону са порезом од 3,09%. Ако се нови закон уопште усвоји, за очекивати је да ће постојати прелазни период за већ започете процесе.

 

Тренутно нема разлога за панику нити одустајање – купопродаје се и даље реализују по старим условима.

 

 

Извор: Данас/Кућа добрих вести

 

 

 

 


Последњи пут измењено уторак, 29 септембар 2026 17:41
Више из ове категорије « KОНФЕРЕНЦИЈА: Будућност рада 2030.

Остави коментар

Поља обележена (*) су обавезна. Основна употреба HTML кода је дозвољена.

...:::.„Кућа добрих вести“ не сноси одговорност за садржаје линкова који воде на друге интернет странице (спољашње везе) .:::... © Кућа Добрих Вести 2015

Пријави се или Региструј се

Facebook корисник?

На сајт се можете пријавити и са вашим Facebook налогом.

Пријави се са Facebook налогом

ПРИЈАВИ СЕ

Региструј се

Регистрација корисника
или Одустани